Nepravilna upotreba Twitter-a u poslovne svrhe
Društvene mreže su način komunikacije koji koriste ljudi, i one same po sebi nisu ni dobre ni loše. Nemaju svoj karakter niti predefinisanu upotrebu. Zato možemo reći da postoji mnogo načina na koje jedna firma može imati koristi od upotrebe Twittera.
Postoje svakako važna pravila kojih se morate pridržavati sem ako ne želite da vas vremenom prati sve manji broj ljudi i ukoliko ne želite da vaši pratioci ne prestanu da čitaju ono što pišete. U ovom odeljku navodimo neka najvažnija pravila koja se tiču nepravilne upotrebe Twittera.
1. Postavljanje linka bez objašnjenja o temi određene stranice
Ovo je vrlo loša praksa, u tweet-u bi umjesto toga trebalo dodatii i određene informacije na osnovu kojih bi posjetilac mogao zaključiti da li ga interesuje određena tema ili ne. S obzirom da prosečan korisnik Twitter-a prati veliki broj ljudi, neophodno je da se naš tweet istakne i kvalitetom i količinom informacija u samo 140 karaktera.
Živimo u takvom vremenu da se informacije daju u veoma kratkim rečenicama gdje korisnik nema mnogo vremena da posveti određenoj temi.
Još je lošija varijanta kada se u tweetu nađe samo link u punoj dužini. Ovakva poruka obično i neće biti pročitana
2. Jednosmjerna komunikacija na Twitter-u
Velika grešku čine mnoge kompanije koje Twitter koriste za slanje samo onih poruka putem kojih se vrši samopromocija roba ili usluga, bez ikakve interakcije sa drugim korisnicima Tweeter-a. Ovakav pristup je vrlo iritantan.
Najatraktivniji Tweeter nalozi su nalozi onih firmi koje se ponašaju kao regularni korisnici Tweeter-a.
Tweeter podrazumjeva dvosmjernu komunikaciju.
3. Korišćenje Twitter-a kao chat servisa
Ovaj pristup je krajnje suprotan prethodnom i dovodi do velikog broja poruka dnevno od kojih svega par možda su odgovarajuće i smislene.
Učestvovanje u raspravi je sasvim druga stvar, jer vođenje komunikacije u ime firme podrazumijeva profesionalan odnos u svakom segmentu, a svođenjem komunikacije na chat gubi se fokus, informacije se razvodnjavaju, a vaš Twitter nalog je težak za praćenje i doživljava se kao spam.
4. Spamovanje porukama istog sadržaja
Spamovanjem se naziva slanje iste poruke, istog sadržaja sa identičnim linkom, od strane odrđenog korisnika deset ili više puta.
Obratite dobro pažnju na ovo pravilo jer bi vas korisnici mogli prijaviti kao spamera i vaš nalog može biti suspendovan.
5. Pisanje o ličnim problemima
Ovo je jedna od najvećih grešaka koje možete napraviti. Pričom o ličnim problemima vi ne predstavljate dobro svoju kompaniju i time sigurno gubite određen broj pratioca.
Nekada je vrlo tanka linija izmeđju prisnog odnosa sa vašim pratiocima i pristupa koji je previše ličan.
6. Samopromocija bez pohvale drugih
Korišćenje Twitter-a isključivo za samopromociju bez pohvale drugih smatra se za arogantno i nekulturno ponašanje. Pisanje samo o sebi i svojoj kompaniji će vremenom smanjiti zainteresovanost kod pratioca. Mnogo je bolje realno procijenjivati stvari i naravno pratiti išta drugi rade i diskutovati o tome.
No comments:
Post a Comment